1. TERMIN I MIEJSCE RAJDU

Rajd na Orientację „Hawran 2024” zwany dalej Rajdem odbędzie się w dniu 13 lipca 2024 r. w Samoklęskach. Baza rajdu usytuowana będzie w Zespole Szkół Integracyjnych w Samoklęskach ( Samoklęski 206, 38-223 Samoklęski,  link do mapy )

Terenem rozgrywania zawodów będzie obszar gminy Osiek Jasielski i okolice.

2. CELE IMPREZY

  • Popularyzacja imprez na orientację i turystyki rowerowej
  • Przedstawienie uczestnikom Beskidu Niskiego oraz najciekawszych miejsc na Łemkowszczyźnie
  • Zapoznanie uczestników z historią regionu
  • Propagowanie zdrowego trybu życia
  • Ćwiczenie własnych umiejętności orientowania się w terenie z pomocą mapy i kompasu
  • Dobra zabawa

3. ORGANIZATOR

Stowarzyszenie Towarzystwo z Beskidu Niskiego

Gładyszów 52, 38-315 Uście Gorlickie

Email: kontakt@rajdhawran.pl

Budowniczy trasy:

Maciej Kot, Magdalena Dudek, Artur Flis

Główny sędzia:

Magdalena Dudek

Sekretariat rajdu:

Maciej Kot, Magdalena Dudek, Artur Flis, Katarzyna Bednarz 

4. BAZA RAJDU

Zespół Szkół Integracyjnych w Samoklęskach 

Samoklęski 206, 

38-223 Samoklęski

 link do mapy

5. NOCLEGI I WYŻYWIENIE

Organizator zapewnia ciepły posiłek w Bazie Rajdu (po Rajdzie) oraz mini bufety na trasach.

Istnieje możliwość noclegu na sali gimnastycznej w bazie rajdu na swojej karimacie i w śpiworze w nocy z 12/13.7.2024 oraz z 13/14.7.2024. ( ilość miejsc ograniczona). Zgłoszenia osób chętnych na nocleg przyjmowane są poprzez formularz zgłoszeniowy.

6. TRASY i KLASYFIKACJA

Uczestnicy będą mieli do wyboru 3 trasy o różnej długości i stopniu trudności:

  • Trasa Rodzinna – od 1 do 25 km ( limit czasu 6 h )
  • Trasa Turystyczna – ok. 60 km ( limit czasu 7:15 h )
  • Trasa Sportowa– ok. 100 km ( limit czasu 9.5 h + 30 min możliwej bonifikaty czasowej )

Klasyfikacja:

7. PROGRAM IMPREZY

  • 12 lipca (piątek): 
    • od 18:00 – 23:00 – przyjmowanie uczestników Rajdu w Bazie
    • 20:00 – 23:00 – praca sekretariatu rajdu – wydawanie pakietów startowych.
  • 13 lipca (sobota): 
    • 6:45 – 8:20 – praca sekretariatu Rajdu – wydawanie pakietów startowych
    • 8:20 – odprawa trasy sportowej
    • 8:30 – start trasy sportowej
    • 8:30 – 9:35 – praca sekretariatu Rajdu – wydawanie pakietów startowych
    • 9:35 – odprawa trasy turystycznej
    • 9:45  –  start trasy turystycznej
    • 9:45 – 10:35 – praca sekretariatu Rajdu – wydawanie pakietów startowych
    • 10:35 – odprawa trasy rodzinnej
    • 10:45 – start trasy rodzinnej
    • 16:45 – koniec limitu czasowego dla trasy rodzinnej
    • 17:00 – koniec limitu czasowego dla trasy turystycznej
    • 17:30 – zamknięcie mety dla trasy turystycznej
    • 18:00 – koniec limitu czasowego dla zawodników trasy sportowej bez bonifikaty czasowej
    • 18:30 – zamknięcie mety dla zawodników trasy sportowej bez bonifikaty czasowej, koniec limitu czasowego dla zawodników trasy sportowej z bonifikatą czasową
    • 19:00 – zamknięcie mety dla zawodników trasy sportowej z bonifikatą czasową
    • 19:15 – oficjalne zakończenie zawodów, uhonorowanie najlepszych zawodników i losowanie nagród
    • 17:30 – integracja przy ognisku
  • 14 lipca (niedziela): do 11.00 – opuszczenie Bazy Rajdu

8. WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH

  • przesłanie zgłoszenia do 8 lipca 2024 na Rajd poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rajdu.

Istnieje możliwość zgłoszenia po terminie 9 lipca 2024 i opłacenie startu w bazie rajdu ( jeśli będą wolne miejsca ), jednakże organizator nie gwarantuje wtedy pełnego pakietu startowego

  • dokonanie opłaty startowej na konto Organizatora lub w sekretariacie Rajdu. Jej wysokość uzależniona jest od rodzaju trasy od terminu jej dokonania, a także od wieku uczestnika, za którego jest uiszczana

Dzieci i młodzież do 16 roku życia 

do 8.07.2024

20 zł

Osoby dorosłe:

do 18. czerwca 2024

100 zł

Od 19 czerwca do 9. lipca 2024

120 zł

od 10. lipca 2024

140 zł

Koszulka rajdowa:

We wszystkich terminach  65zł

Opłatę startową należy przesłać przekazem lub przelewem na konto:

Stowarzyszenie Towarzystwo z Beskidu Niskiego

Nr konta: 25 1140 2004 0000 3302 8129 6953

Tytułem: Rajd Hawran 2024 + imię i nazwisko osoby/osób za które wysyłana jest opłata startowa. 

Ponadto wymagane jest:

  • wysłanie przelewu w ciągu 3 dni od daty zapisu. Brak przelewu skutkować będzie skreśleniem z listy startowej. 
  • podpisanie oświadczenia o udziale w zawodach na własną odpowiedzialność
  • przedstawienie pisemnego oświadczenia rodziców lub opiekunów osób niepełnoletnich. Oświadczenie zawierać musi:
    • zgodę opiekuna na start
    • potwierdzenie znajomości regulaminu
    • deklarację przejęcia pełnej odpowiedzialność za ewentualne wypadki nieletniego podczas zawodów, jak również w drodze na i z zawodów
  • zawodnicy niepełnoletni mogą startować wyłącznie w zespole pod opieką osoby powyżej 18 roku życia
  • na trasie sportowej i turystycznej mogą startować jedynie zawodnicy powyżej 10. roku życia
  • Organizator ze względów logistycznych ogranicza liczbę zawodników do 220 (80 na trasę rodzinną, 70 na trasę turystyczna oraz 60 na sportową. Pozostałe 10 miejsc będzie rozdzielone wg zapotrzebowania wynikającego z zapisów, zobowiązań partnerskich i sponsorskich.)
  • Pierwszeństwo zapisów mają osoby, które uczestniczyły w przynajmniej 4 z poprzednich edycji Rajdu Hawran jako zawodnik lub które kiedykolwiek udzielały się jako wolontariusze Rajdu. 
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany limitu uczestników i zasad zapisów
  • Organizator zastrzega sobie prawo do rezerwacji miejsc na trasie sportowej dla zawodników rywalizujących w Pucharze Polski w Maratonach Rowerowych na Orientację
  • Organizator nie przewiduje listy rezerwowej w razie wyczerpania miejsc na listach startowych. W razie zwolnienia miejsc informacja o tym zostanie upubliczniona na stronie Rajdu Hawran na portalu Facebook.
  • Do 24 czerwca istnieje możliwość wypisania się z listy uczestników przez email kontaktowy. W takim wypadku pobrana zostanie opłata manipulacyjna w wysokości 15 zł, pozostała kwota zostanie zwrócona do 14 dni na wskazane konto.

9. OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE

  • telefon komórkowy z numerem Organizatora podanym w formularzu zgłoszeniowym i naładowaną baterią.
  • kask rowerowy
  • oświetlenie roweru
  • sprawny technicznie rower
  • długopis

Zaleca się wyposażenie uczestników w:

  • mapnik
  • licznik
  • kompas
  • mała linijka
  • folię NRC
  • podstawowe narzędzia do naprawy roweru
  • ubranie sportowe odpowiednie do warunków atmosferycznych
  • środki odstraszające komary i kleszcze 

10. PUNKTY KONTROLNE

  • wszystkie punkty kontrolne (PK) na Trasach Sportowej i Turystycznej oznaczone będą biało-pomarańczowymi kartkami formatu A4 z dziurkaczami lub trójwymiarowymi biało-pomarańczowymi lampionami materiałowymi. Uczestnik powinien potwierdzić swoją obecność na PK dziurkując odpowiednie pole na karcie startowej. W przypadku braku perforatora należy wpisać kod literowy z lampionu w odpowiednie miejsce na karcie startowej. W przypadku braku lampionu należy udokumentować fakt przybycia na miejsce PK zdjęciem miejsca, w którym powinien znajdować się PK i poinformować o tym organizatorów.
  • na Trasie Rodzinnej oprócz standardowych punktów opisanych wyżej, będą również punkty-zagadki. Rozwiązanie zagadki należy wpisać długopisem na odpowiednie miejsce na karcie startowej.
  • o rozmieszczeniu PK uczestnicy dowiedzą się z map, które otrzymają od Organizatora przed startem
  • każdy z zawodników powinien odwiedzić punkt osobiście 

11. ZASADY ROZGRYWANIA ZAWODÓW

  • w zawodach wykorzystywana zostanie mapa turystyczna wydawnictwa Compass (skala mapy podana będzie w komunikacie technicznym)
  • zawodnicy zobowiązani są do jazdy w kasku oraz z widocznym numerem startowym umieszczonym z przodu roweru
  • Uczestnicy, którzy podczas zawodów nie mogą bądź nie chcą kontynuować jazdy, zobowiązani są poinformować o tym fakcie Organizatora
  • zawodnik rezygnujący z rywalizacji musi dotrzeć do bazy na własną rękę
  • bezpieczne pokonanie odcinków tras leży w gestii Uczestnika, który sam za siebie bierze odpowiedzialność i podejmowane decyzje co do pokonania tychże odcinków.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do skrócenia tras zawodów ze względu na złe warunki atmosferyczne
  • zawodnicy pokonują całą trasę bez pomocy osób trzecich
  • liczba punktów przeliczeniowych za każdy prawidłowo potwierdzony PK zostanie podana w komunikacie technicznym
  • Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach zostaną osoby, które na danej trasie zdobędą najwięcej punktów przeliczeniowych w najkrótszym czasie
  • w klasyfikacji w pierwszej kolejności brana będzie pod uwagę suma punktów przeliczeniowych, a w drugiej czas pokonania trasy
  • za przybycie na metę po wyznaczonym limicie czasu ( godziny zamknięcia tras podane w harmonogramie imprezy) naliczane będą punkty karne – dokładne zasady naliczania punktów karnych ogłoszone zostaną w komunikacie technicznym
  • nieklasyfikowani będą zawodnicy, którzy 
    • nie przestrzegają zasad sportowego zachowania,
    • nie zaliczyli żadnego punktu kontrolnego,
    • nie zwrócą karty startowej po przybyciu na metę,
    • lub nie dotrą na metę do czasu zamknięcia mety dla danej trasy
    • korzystali z roweru ze wspomaganiem ( np. z silnikiem elektrycznym )
  • ilość PK na każdej z tras oraz dokładne zasady klasyfikacji zostaną podane w komunikacie technicznym

12. NAGRODY

  • Nagrody i dyplomy dla najlepszych zawodników
  • Medale drewniane dla dzieci z trasy rodzinnej

13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • Rajd odbywał się będzie przy nieograniczonym ruchu drogowym, dlatego uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i powrotu z niego a także podczas jego trwania
  • każdy uczestnik bierze udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność
  • uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania zarządzeń i poleceń ze strony  Organizatora w czasie trwania Rajdu
  • organizator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje przebywania przez uczestników na terenach prywatnych oraz na terenach zamkniętych
  • zabronione jest niszczenie upraw, szkółek leśnych, własności prywatnej i śmiecenia
  • obowiązuje nakaz udzielenia pomocy poszkodowanym uczestnikom Rajdu
  • używanie odbiorników GPS podczas trwania zawodów dozwolone jest jedynie w celach archiwizacyjnych trasy
  • w czasie trwania rajdu obowiązuje zakaz używania map innych niż otrzymane od organizatora
  • Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione w Bazie Rajdu jak i przed Bazą
  • wszelkie niejasności oraz wątpliwości w niniejszym regulaminie rozstrzyga Organizator
  • Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Rajdu z powodów niezależnych od niego.
  • Uczestnik dokonujący rejestracji, akceptuje warunki niniejszego regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z opisem umieszczonym w pkt 14 (Przetwarzanie danych osobowych ).
  • Uczestnik akceptując niniejszy regulamin zgadza się na wykorzystanie swojego wizerunku do celów związanych z realizacją zawodów oraz do celów marketingowych organizatorów, patronów medialnych i sponsorów
  • brak znajomości regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu, przy czym w wypadku wprowadzenia zmian, poinformuje uczestników na drodze poczty elektronicznej z wykorzystaniem adresów podanych przy rejestracji

14. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:

  • dane osobowe Uczestników przetwarzane będą zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej RODO)
  • Administratorem danych osobowych Uczestnika jest Stowarzyszenie Towarzystwo z Beskidu Niskiego ( Izby 35, 38-315 Uście Gorlickie )
  • pełne dane osobowe przetwarzane są:
  • w zakresie i przez okres niezbędny dla organizacji, przeprowadzenia i promocji zawodów
  • w celu ustaleniu wysokości opłaty startowej
  • umożliwienia odebrania pakietu startowego
  • podstawowe dane osobowe przetwarzane są:
  • w celu wyłonienia zwycięzców i odbioru nagród
  • w celu publikacji list startowych i wyników
  • do czasu istnienia strony Rajdu Hawran ( archiwum rajdów ) 
  • nie udostępniamy danych osobowych innym podmiotom  
    • za wyjątkiem danych Uczestników startujących na trasie sportowej zaliczanej do Pucharu Polski w Maratonach Rowerowych na Orientację ( udostępnianie danych w pełnej formie Organizatorom tych Pucharów )
  • podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu uczestnictwa w Rajdzie Hawran
  • Uczestnik ma prawo a) dostępu do danych, b) sprostowania, c) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, d) prawo sprzeciwu, e) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub f) przeniesienia danych
  •  Dane wszystkich Uczestników w wersji podstawowej (imię, nazwisko, miasto, klub/drużyna, numer startowy, informacja o uiszczeniu opłaty startowej, wynik zawodów) będą publikowane na stronie Rajdu Hawran.  
  • Uczestnik ma możliwość zmiany, modyfikacji lub usunięcia swoich danych osobowych poprzez kontakt w formie e-mail na adres: kontakt@rajdhawran.pl